Adidas heeft het resultaat over het eerste kwartaal van het lopende boekjaar flink opgeschroeft en dankt dit onder meer aan de overname van Reebok in augustus vorig jaar. De winst van de Duitse sportartikelenfabrikant is met 16 procent gestegen naar €150 miljoen. De omzet is met 47 procent gestegen tot €2,46 miljard tegen €1,16 miljard.

De omzetgroei gold in alle regio's. Exclusief Reebok groeide de omzet met 19 procent. Analisten verwachtten een omzet van €2,30 miljard. In Europa steeg de omzet met 20 procent, in Noord Amerika zelfs 94 procent. Dit is de hoogste omzetgroei van het bedrijf sinds de beursgang in 1995. In Azië nam de omzet met 28 procent toe, terwijl in Latijns Amerika de omzet met 58 procent steeg in het eerste kwartaal.

“Adidas heeft een fantastische start gemaakt,” zei topman Herbert Hainer. Helemaal tevreden met Reebok is hij echter niet. De orderportefeuille van de Amerikaanse onderneming, die voor €3,1 miljard werd aangekocht, was aan het eind van het eerste kwartaal 10 procent kleiner dan een jaar ervoor. Bij Adidas zelf was die 15 procent groter.

Adidas is een van de hoofdsponsoren van het WK voetbal in Duitsland en het bedrijf heeft nu al profeit van de groeiende vraag naar voetbalartikelen. Het concern verwacht dit jaar in deze productgroep ongeveer €1,2 miljard te kunnen omzetten. Eerder werd een bedrag van €1 miljard genoemd.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN