Lingerieketen Jambelle wist afgelopen half jaar een omzetstijging van 18 procent te realiseren. Volgens formulemanager Jos Rodermond is de omzetstijging voor een groot deel te danken aan een toenemende verkoop van herenondergoed. "Jambelle was er vroeg bij," zegt Rodermond. "We hebben goed ingespeeld op de toenemende consumentenvraag naar herenondergoed. Dit deel van de collectie neemt in belang toe: de omzet in dit segment is verdubbeld." Dit jaar breidde Jambelle de collectie herenondergoed met drie merken uit naar een totaal van vijf. In 2007 komen daar de merken Hugo Boss en Diesel nog bij. In enkele filialen zal ook Armani-ondergoed voor heren te koop zijn. Een andere oorzaak voor de omzetplus is volgens Rodermond een stijging van de verkoop op de afdeling beenmode. "Het was dit voorjaar lang koud, en daarnaast is de legging weer populair." Al met al verwacht Rodermond dat 2006 voor Jambelle het beste jaar ooit wordt, qua omzet.

Het afgelopen jaar ondergingen de winkels van Jambelle een restyling, waarmee de keten zich richt op een jonger publiek. "Eind 2007 moeten alle winkels de nieuwe uitstraling hebben doorgevoerd. Ook staan er voor volgend jaar zeven aanvragen voor nieuw te openen winkels op stapel. Daarmee kunnen we uitbreiden tot zo'n 60 winkels."

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN