Online advertising speelt een wezenlijke rol in de totale mediamix, zegt Unilever, dat het liet uitzoeken door Dove Nutrium Bar. Een jaar lang werden de relatieve effectiviteit en de synergie tussen online en traditionele media-activiteiten gemeten voor Unilevers Dove Nutrium Bar.

Uit het onderzoek blijkt dat zaken als brand awareness, merkattributen en aankoopintentie sterk verbeterd danwel verhoogd worden door de bijdrage van online advertising. Bovendien stimuleert een hoge online frequentie de effectiviteit van het merk: een verhoging van zes naar twaalf impressies gedurende zes weken verhoogde de effectiviteit van Dove Nutrium Bar met 42 procent.

En terwijl tv, print en online allen effectief zijn voor de branding, is online over het geheel genomen meer kostenefficiënt. Reclame op internet kan vaak via zeer doelgroep gerichte media, waardoor de relevante blootstelling stukken hoger licht. Zo bereikt men via het mode platform www.FashionUnited.nl de beoogde doelgroep tegen lage kosten.

 

 

 

 

 

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN