Ook Vetements stapt over op ander modesysteem

Na Burberry en Tom Ford kiest ook modelabel Vetements voor een ander systeem dan de traditionele modekalender. Het merk gaat de vrouwen- en herencollecties tegelijkertijd showen in januari en juni.

Met de nieuwe opzet omzeilt Vetements de seizoengebonden catwalkshows. In plaats daarvan zal het merk nu twee maanden voorafgaand aan de reguliere vrouwencatwalkshows zijn collectie presenteren.

Volgens creatief directeur Demna Gvasalia en zijn broer en CEO Guram Gvasalia is het hun doel om flink te snijden in de pre-collecties, copycats tegen te houden en te stoppen met overproductie.

"Ontwerpers zijn mensen die behoefte hebben aan wat vrije tijd om rust te krijgen en om kracht te verzamelen. In plaats daarvan worden ontwerpers onder enorme druk gezet met een krankzinnig schema," zei de CEO.

"De industrie zuigt hun creativiteit, kauwt ze op, en spuugt ze uit. Zodra hij een genie is, wordt de ontwerper niet in staat gesteld creatief te zijn. Het reduceren tot twee belangrijke collecties zal ontwerpers genoeg tijd geven om te revitaliseren.”

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN