Ophef over Dieselreclame
bezig met laden...
Er is ophef ontstaan over een billboard van Diesel in Rotterdam. Op de reclamefoto is te zien hoe een vrouw het spel 'boter, kass en eieren' op blote de rug van een man heeft gekrast, niet met een pen maar met een zweep. Volgens de Telegraaf vinden omwonenden de reclame-uiting smakeloos en zijn ook organisaties tegen mishandeling van mannen er zeer verontwaardigd over.
Volgens Diesel-woordvoerder Glenn Balak worden seks en porno van oudsher gebruikt om mode aan de man te brengen en wordt dat met deze reclame juist bespot. "Wij kijken helemaal niet naar rolpatronen. Juist door dat boter, kaas en eieren moet duidelijk worden dat het humor is," zegt hij in de krant. Diesel is dan ook niet van plan om de campagne voor de najaarscollectie vroegtijdig te beëindigen. Het billboard blijft tot het eind van augustus hangen en binnenkort verschijnt de campagne in tijdschriften.
Het is niet voor het eerst dat een reclamecampagne van het merk ophef veroorzaakt. Diesel staat min of meer bekend om zijn onortodoxe reclameuitingen. (Bron De Telegraaf).