• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Oppervlak winkelcentra groeit

Oppervlak winkelcentra groeit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het totaaloppervlak van Europese winkelcentra is tussen begin 2000 en eind 2003 met 22% gegroeid tot 80 miljoen vierkante meter. Dit blijkt uit onderzoek van Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W/H&B). In 2003 groeide het winkeloppervlak met 4,3 miljoen vierkante meter, door de bouw van nieuwe winkelcentra en uitbreiding van bestaande centra. "Uit onze cijfers blijkt dat de groei nog een tijd zal doorgaan", aldus een woordvoerder. "Vooral Centraal- en Oost-Europa scoren goed, omdat steeds meer internationale retailers zich daar vestigen." De komende twee jaar zal het winkeloppervlak in Rusland het meest groeien, en wel met 128% ten opzichte van 2004. Op de tweede en derde plaats staan Griekenland en Roemenië met een groei van respectievelijk 112,4% en 93,9%. In Nederland zal het aantal vierkante meters winkelcentrum de komende twee jaar naar verwachting met 13,7% toenemen. In totaal zit er in die periode 624.000 vierkante meter in de pijplijn. Nederland telt nu 281,8 vierkante meter winkelcentrumoppervlakte per 1.000 inwoners. Het Europese gemiddelde is 185,4 vierkante meter. (Bron: Vastgoedmarkt)

Winkelcentra