Serena Rees, mede-oprichtster van het Britse lingeriemerk Agent Provocateur, lanceert in september een eigen modelabel. Het merk, genaamd ‘Les Girls Les Boys’, bestaat uit grotendeels unisex ondergoed- en streetwearcollecties. Dat meldt Business of Fashion.

“Er is echt behoefte aan een open-minded merk met een meer divers verhaal om te vertellen,” laat Rees weten aan BoF. “Les Girls Les Boys is voor de consumenten die hun eigen pad bewandelen, trots zijn op wie ze zijn en van wie ze houden. Het idee van ‘bed to street’ is de kern van onze merkfilosofie - het vervagen van de grens tussen binnen en buiten. Dit is het nieuwe sexy,” vertelt Rees, die geïnspireerd werd door de manier waarop haar kinderen hun kledingstukken deelden.

Rees, die Agent Provocateur in 1994 oprichtte en tien jaar geleden verkocht, stelt dat de ethos van het merk in strijd is met de huidige markt die “onrealistische visies van jonge vrouwen en mannen objectiveert en voorziet”. Met haar filosofie verwacht Rees een veeleisend millennial publiek aan te spreken, waarbij e-commerce en contentplatforms voorop zullen staan.

Les Girls Les Boys-debuutcollectie zal bestaan uit honderd verschillende items als onderbroeken, bodysuits en pyjama’s. Prijzen variëren van 20 tot 120 Britse pond (24 tot 142 euro). De collectie wordt op 1 september wereldwijd gelanceerd en zal verkrijgbaar zijn via een eigen e-commerce platform en bij retailers als Zalando, Nordstrom, Selfridges en Shopbop.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN