• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Orderopvolging tot in detail!

Orderopvolging tot in detail!

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Of u private labeler bent, uw eigen collectie verkoopt, of misschien wel beide, u loopt altijd tegen het feit aan, dat er een behoorlijke tijdspanne bestaat tussen de aanvang van de verkoopperiode en de daadwerkelijke uitlevering. In die periode is het fijn om de gebeurtenissen in dit proces onder controle te houden. Vaak is het zelfs noodzakelijk voor de voortgang van het proces, bijvoorbeeld het goedkeuren van monsters, zodat de order in productie kan gaan. Nu is het mogelijk om op ieder gewenst proces controle te houden. Met Product Lifecycle Management (PLM) van Pebblestone bent u in staat om het tijdsplan in de gaten te houden, en de kwaliteit van uw service sterk te verbeteren.

U kent het vast wel: u hebt een monster ter goedkeuring liggen en er wordt - al dan niet na doorpassen - op dat moment geen actie ondernomen. Uw producent wacht op toestemming en begint nog niet met produceren. De kans dat de levering te laat gaat komen neemt toe. U begint zich zorgen te maken over de weigering van de levering door de klant en u besluit om de levering in te laten vliegen. Dit kost niet alleen meer geld, maar ook heel veel moeite. Dit had voorkomen kunnen worden als u op het juiste moment het juiste signaal had gekregen. Bijhouden van activiteiten op centrale plek Om een dergelijke situatie te voorkomen, kunt u allerlei staatjes bijhouden buiten uw software systeem, waarmee u binnen uw bedrijf en met uw leverancier communiceert. Een groot nadeel is, dat deze vaak niet centraal beheerd worden en de versies uiteenlopen: er is niet 'One Version of the Truth'. De module Product Lifecycle Management stelt u in staat om alle activiteiten in het productieproces op één centrale plek te beheren. Activiteiten kunnen grofweg in drie groepen worden ingedeeld. De eerste groep heeft betrekking op private label activiteiten, zoals goedkeuring van labdips, labels en protomonsters, die door de klant moeten worden goedgekeurd. De tweede categorie activiteiten betreft alles wat met monsters te maken heeft, zoals het laten produceren, ontvangen en eventueel doorpassen. Dit mag het starten van de productie niet ophouden. De derde groep activiteiten betreft de status van uw order; zijn de grondstoffen ingekocht, ligt uw collectie op de snijtafel, ligt het gereed product al klaar voor verzending, etc. Voor al deze groepen geldt, dat het niet goed opvolgen van de processtappen u onnodig veel tijd en geld kan kosten. Met behulp van de PLM-module houdt u meer grip op het proces en kunt u eerder ingrijpen in het geval er vertraging op dreigt te treden. Medewerkers worden automatisch gewaarschuwd Vaak gebeurt het dat ergens in de keten één activiteit niet wordt opgevolgd, waardoor het orderproces stagneert. Het is daarom handig, dat de PLM-module geïntegreerd is met Microsoft Outlook. Dit heeft tot gevolg, dat er e-mail notificaties worden gegenereerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Deze notificaties zorgen ervoor, dat activiteiten niet vergeten worden. Bovendien kan in geval van afwezigheid een andere medewerker herinnerd worden aan een betreffende actie die moet worden ondernomen. Met minder inspanning meer kwaliteit . Met de PLM module kunt u al uw stappen in het orderproces op een logische manier indelen en bijhouden, zodat u tijdig kunt bijsturen met minder inspanning. Het notificatiesysteem zorgt er voor dat niets vergeten kan worden. U zult merken, dat u met geringe inspanning de kwaliteit van uw levering aanzienlijk verbetert en dat u tevredener klanten zult hebben. Voor meer informatie: info@pebblestone.nl of 010-2667600

Pebblestone