Organisatie Bambini event redelijk tevreden
bezig met laden...
Kinderen hebben de toekomst. Dat bleek wel op het eerste Bambini event afgelopen weekend in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het evenement duurde maar liefst drie hele dagen. Behalve een businessdag, was er een modellenwedstrijd en als finale het SOS/European Kids Fashionaward gala, waarbij modelabel Monnalisa de winnaar werd.
Marijke Kamphuis, een van de bedenkers en organisatoren van het evenement vond vooral de twee laatste dagen een succes: "Het totale bezoekersaantal in drie dagen was meer dan tienduizend. Maar we hadden dan ook duizend kinderen op de catwalk lopen. Soms was het iets te druk." Niet zo tevreden was de organisatie over de businessdag, die op vrijdag gepland was. "Daar hadden we meer van verwacht. Maar over het algemeen mogen we niet klagen. Nu moeten we alleen de kinderziektes er nog uit halen."
Van tassen, boeken, bedden, kussens en kleding, tot een complete inrichting van de kinderkamer, alles was te bekijken en beleven op het event. Maar ook suikerspinnen, draaimolens en orgelmuziek droegen bij aan het kinderplezier. Niet zo gek, want de beurs was niet alleen voor de zakelijke klant bedoeld. Ook ouders en kinderen mochten het evenement bezoeken. Volgens organisator Kamphuis is er vraag naar een persoonlijker benadering op beurzen. "Doordat we het tijdschrift Bambini maken kwamen we erachter dat er een gat in de markt was op dit gebied. Het is zo jammer dat de consument niet kan zien wat er op de beurs gebeurt. Vandaar deze mengeling van een consumenten- en vakbeurs. Dat is volgens ons de juiste manier."
Dat de merken niet alleen de feedback van hun klanten, de winkeliers, belangrijk vinden, maar ook graag reacties van de consument te horen krijgen, bevestigen Simone Meijer en Floortje Terwiel van het merk Tumble 'n Dry. "Het vergroten van naamsbekendheid bij de consument is ons doel", aldus de dames. Want het relatief nieuwe merk - de tweede collectie wordt in januari geleverd - hangt nu voor het eerst in de winkels.
Ook Wendy Post en Anja Bout van stylingbureau Kaia Kids zijn blij dat ze op deze manier contact met de consument kunnen maken. "Doordat wij vooral via onze webwinkel verkopen, hebben we weinig contact met onze klanten." De dames, die marktjes afstruinen en onder andere brocante meubels restylen, hopen ook dat op deze manier hun webwinkel meer bekendheid krijgt.
Anders is dat voor René Milan. Milan is agent van onder andere de merken Pomme Framboise en English Rose, het merk dat is ontsproten uit de kinderboeken van Madonna en waar niets de deur uit gaat zonder dat Maddie het in hoogst eigen persoon heeft gekeurd. Milan hoopt vooral nieuwe klanten te ontmoeten. Al heeft hij eigenlijk één duidelijke eis: "Ik wil maar in één winkel in Amsterdam liggen en dat is Azzurro." Over de uitvoering van de beurs is Milan zeer te spreken: "Het is gigantisch opgezet en de organisatie heeft goed gekeken hoe het er in Florence (Pitti Bimbo, red.) aan toe gaat. Heel professioneel." Wat hij jammer vindt is dat het inkoopseizoen eigenlijk net is afgelopen. "Maar inkopen kan nog wel, hoor", voegt hij er snel aan toe.