Otto en Wehkamp in de prijzen
bezig met laden...
De kledingsector heeft goed gescoord bij de Nationale Thuiswinkel Awards die deze week werden uitgereikt in hotel Huis ter Duin in Noordwijk. Dat het medium internet ook voor de thuiswinkel brancheorganisatie nog voor verrassingen kan zorgen bleek wel uit het feit dat de uitslag enkele uren voor aanvang van het gala al was uitgelekt. Een slimme redacteur van Nu.nl paste de url van een persbericht op de website van Thuiswinkel.org aan 'et voila!' Het maakte de officiële uitreiking van de vak- en publieksprijzen er niet minder interessant om. Zowel bij de vakprijzen als bij de awards die door stemming van het publiek te verkrijgen waren hebben kledingwinkels op internet belangrijke prijzen in de wacht gesleept. Te beginnen met de publieksprijs in de categorie die daarvoor bestemd was, die voor kleding & persoonlijke verzorging, welke gewonnen werd door Otto.nl. In de categorie warenhuizen had het publiek de meeste waardering voor de webwinkel van Wehkamp. Meer dan 210.000 maal bachten mensen hun stem uit via de website van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards. Een forse stijging vergeleken met de 150.000 vorig jaar. De wedstrijd werd voor de derde keer georganiseerd. Dynabyte.nl werd winnaar bij Consumentenelektronica en Bol.com in Home Entertainment. Voor Reizen kwam Belvilla.nl uit de bus. Bij Tuin- en Woninginrichting, Kwantum.nl en tenslotte KPN.com in de categorie Verzekeringen en (financiële) diensten. De vakjury onder leiding van Roel Pieper koos overhemdenspecialist Bivolino.com als meest veelbelovende starter. De Beste Catalogus 2004 was die van modewinkel Bon 'A Parte Postshop. De webwinkel van Centraal Beheer werd door de jury tot de beste van 2004 verkozen. De Branche-Innovatie Award is uitgereikt aan Kiala. De uitreiking van de Thuiswinkel Awards is een initiatief van Thuiswinkel.org, branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.