Outdoor Holland in een nieuw jasje
bezig met laden...
De vijfde editie van Outdoor Holland, Nederlands enige outdoorbeurs, zag naast een nieuwe locatie voor de gastexposanten, nieuwe producten en nieuwe bezoekers ook een vijftal exposanten die er vanaf het eerste uur bij zijn. Maandagavond organiseerde het Sports Business Center in samenwerking met Sport Partner een heerlijke barbecue, die dankzij het schitterende weer tot laat in de avond kon voortduren. Goede sfeer "Met onze gastexposanten in de Jan Derijkszaal halen we hen dichter bij onze vaste outdoor exposanten en andersom", legt Jan Hogenkamp, Project Manager van het Sports Business Center, uit. "Vooraf hadden we nog lichte twijfels, aangezien de tenten die we afgelopen vier jaar gebruikt hebben best een outdoor sfeertje creëerden. Maar door de Jan Derijkszaal goed aan te kleden zag het er minstens zo goed uit. Ik heb van de exposanten die er stonden overwegend positieve geluiden gehoord. Een mooie vijfde editie van een goede beurs!". Noviteiten en nieuwkomers Op elke Outdoor Holland zijn er wel nieuwe producten te signaleren. Het outdoor segment laat zich immers kenmerken door een hoge mate van innovatie. Zo liet nieuwkomer Raid Gauloises een collectie sportcasual kleding voor dames en heren zien en bracht de firma Ellerway het nieuwe merk Belowzero. Ook Sprayway liet een compleet nieuwe lijn waterdichte en ademende buitensportkleding en een lijn backpacks, daypacks en wheeled luggage zien. Nieuwkomer Schins Leder levert een gevarieerd aanbod van onderhoudsmiddelen en accessoires voor schoeisel en kleding, onder andere met de merknaam Woly Sport. Divers publiek "Het outdoor segment is een verdeeld segment. Het aantal echte outdoor winkels is niet dermate groot, zodat er vele winkels zijn die van origine sportwinkels waren maar nu een aantal outdoor producten in het assortiment hebben opgenomen. Op Outdoor Holland staan zowel deelnemers die zich op echte outdoor richten als op de overige winkels. Dit maakt het aanbod redelijk divers en uitgebreid, wat er voor zorgde dat zowel kwalitatief als kwantitatief het bezoekersgehalte best goed was", aldus één van de exposanten. Vijf jaar Op de laatste dag van Outdoor Holland werden vijf exposanten even in het zonnetje gezet, aangezien zij alle vijf de Outdoor Holland beurzen hadden meegedaan. Adola BV, Alldek, Gelert/Tika BV, Snowgoose en Steep Part ontvingen een schitterende barbecue, voorzien van Outdoor Holland logo.