Overname Honolua Surf door Billabong
bezig met laden...
De Australische surfspecialist Billabong International heeft het Hawaïaanse kledingmerk Honolua Surf overgenomen. De aankoop gaat Billabong tussen de $10 miljoen en $15 miljoen kosten.
Billabong directeur Derek O'Neill omschrijft Honolua als een groeiend merk met veel potentie. Het label opereert momenteel 19 winkel in heel Hawaï en in Las Vegas. "Dit is een heel aantrekkelijke acquisitie voor ons" ,aldus O'Neill, "omdat het merk heel makkelijk past in onze bestaande basis en ervaring. Daarbij sluit Honolua goed aan bij de lifestyle-cultuur van Billabong."
Verwacht wordt dat het merk een doelgroep van 25 tot 45-jarigen zal aanboren. Verder wil Billabong de distributie van het merk internationaal fors gaan uitbreiden. De twee surf-gerelateerde ondernemingen hebben al een jarenlange relatie. Billabong verkoopt zijn producten onder meer via het retailnetwerk van Honolua.
De overname wordt in twee stappen gedeeld. In eerste instantie wordt 75% van het bedrijf overgenomen. De overnameprijs van de resterende 25% wordt berekend op basis van de verkoopresultaten over drie jaar tijd.