Paco Rabanne introduceert herenmodelijn
bezig met laden...
Modebedrijf Puig beoogt een miljardenomzet voor dochtermerk Paco Rabanne. Vandaar dat het label in de herenmode stapt. Creatief directeur Julien Dossena introduceerde Paco Rabanne’s eerste herenmodelijn afgelopen week tijdens de Paris Fashion Week.
De lancering van de herenmodecollectie is onderdeel van Paco Rabanne’s ‘One Rabanne’ strategie. “Het idee is om wat we doen qua dameskleding uit te breiden naar herenmode,” aldus het label tegenover Business of Fashion. Moederbedrijf Puig verwacht met Paco Rabanne in 2025 een omzet van 1 miljard euro te bereiken.
Items uit de herenlijn zijn qua stoffen en prints vergelijkbaar met de al bestaande dameskledingcollecties. De lijn bestaat uit kledingstukken zoals truien en T-shirts en verschillende accessoires. Vanaf december dit jaar zal de herencollectie beschikbaar zijn. Momenteel zijn vijf retailers geïnteresseerd in de verkoop van Paco Rabanne’s herenlijn, schrijft Business of Fashion.
Beeld: Paco Rabanne website