• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Partnerschap stelt nieuwe normen aan loyalty

Partnerschap stelt nieuwe normen aan loyalty

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Samenwerking tussen ACA en 2factors geeft loyalty van klanten nieuwe dimensie

Loyalty speelt een belangrijke rol in het huidige retail-landschap. Retailers willen de klant beter leren kennen en inspelen op hun wensen en behoeften. Door de samenwerking tussen ACA en 2factors kunnen retailers hun klanten optimaal bedienen dankzij de naadloze communicatie tussen kassa, backoffice en loyalty-tool.

Waar loyalty voorheen vooral bestond uit het belonen van aankoopgedrag, is het nieuwe loyalty gericht op de gehele customer journey: van inspiratie naar oriëntatie tot aankoop. Deze reis wordt in belangrijke mate ook afgelegd in de digitale wereld. Freek van Lieshout, mede-eigenaar van 2factors legt uit: “2factors richt zich in eerste instantie op het verzamelen van data over de klant vanuit uiteenlopende (online en offline) bronnen. Deze ‘big data’ is bedoeld om de klant en het gedrag beter te leren kennen en hier vervolgens op in te spelen. Onze kernstrategie is het genereren, selecteren, interpreteren en distribueren van data ten behoeve van marketing- en loyalty-toepassingen voor de detailhandel.”

Strategisch partnerschap

Roel de Kock, Managing Director van ACA vertelt over samenwerking: “Retailers moeten nieuwe wegen bewandelen om de klant aan zich te kunnen binden. Maar dan moeten wel de juiste tools verkrijgbaar zijn. De oplossing van 2factors biedt de juiste tools en handvaten die noodzakelijk zijn voor het behouden van de klant. We zien de samenwerking dan ook als strategisch partnerschap om gezamenlijk de retailers te helpen met het effectief benaderen en behouden van hun klanten. Ze hoeven zich geen zorgen te maken over koppelingen en technologie, daar zorgen wij voor.”

Van Westen mannen

Vorig jaar startte 2factors en ACA een succesvolle pilot samen met ‘de winkel van de toekomst’: van Westen mannen uit Zaamslag. Ze lanceerden een loyalty-app die is gekoppeld aan een iBeacon-technologie. Hierdoor is er directe communicatie mogelijk met de klant zodra deze binnen bereik van de iBeacon-zenders komt. Het is tevens mogelijk om naast aankopen, ook het gedrag van de klanten te belonen met loyalty-punten.

Over 2factors

Oude marketing tools zijn niet meer voldoende om een klant te verleiden en loyalty is inmiddels gebaseerd op nieuwe normen. 2factors kent deze normen en biedt een loyalty-oplossing met de tools en handvaten die noodzakelijk zijn voor behoud van de klant. De oplossingen van 2factors zijn modulair opgebouwd, hierdoor is het mogelijk om op ieder gewenst niveau in te stappen. Doordat er wordt gewerkt met een open architectuur, koppelt 2factors met partijen zoals ACA waar de klantgegevens beschikbaar en/of nodig zijn. Zowel nu als in de toekomst.

Over ACA

Het is de missie van ACA om fashionbedrijven beter te laten presteren met behulp van excellente software. Intelligente software die hen in staat stelt de omnichannel consument optimaal te bedienen, nee-verkoop te reduceren en de onderneming te sturen op basis van betrouwbare managementinformatie. Alle typen fashionbedrijven kunnen bij ACA terecht. Van pure online spelers tot filiaalbedrijven, van zelfstandige winkels tot omnichannel bedrijven en van merkleveranciers tot wholesalers die hun retailklanten beter willen ondersteunen. ACA is sinds medio 2015 onderdeel van Total Specific Solutions (TSS) en daarmee ook van het beursgenoteerde Canadese bedrijf Constellation Software Inc. (CSI). Ga voor meer informatie over ACA naar http://www.aca.nl/.


Partner Content
Partnerschap