Pas op Banana Republic!
bezig met laden...
Succesvolle Amerikaanse kledingretailers als Banana Republic en J Crew krijgen er concurrentie bij. Kledingretailer Abercrombie & Fitch Co werkt namelijk in het geheim aan de introductie van een nieuw concept dat de strijd met beide winkels moet aangaan.
The New York Post meldde deze week dat de nieuwe collectie als codenaam 'Concept 4' heeft gekregen. Het label wordt ontwikkeld onder hoede van Lisa Axelson. Axelson is sinds mei van dit jaar in dienst bij Abercrombie & Fitch, daarvoor was zij o.a. werkzaam bij Gap Inc, waar Banana Republic ook onder valt. Het was in diezelfde maand mei dat A&F zijn aandeelhouders liet weten een nieuw concept voor te bereiden.
Het nieuwe A&F-merk zal waarschijnlijk volgend jaar worden gelanceerd. Algemeen wordt aangekomen dat Abercrombie & Fitch hiervoor ook winkels zal openen. Het bedrijf weigert vooralsnog meer details bekend te maken. "Tot de grote dag aanbreekt, moet het een verrassing blijven," aldus een woordvoerder.
Tot nu toe richtte Abercrombie & Fitch zich met zijn 352-keten voornamelijk op tieners en begin-twintigers terwijl Banana Republic en J Crew een iets ouder publiek bedienden.