Passie essentieel voor modeprofessionals
bezig met laden...
Wat moet je kunnen als account manager in de mode? En wat is de rol van de account manager in de toekomst? Dat waren de centrale vragen tijdens de account management dag die afgelopen maandag in Maarssen werd georganiseerd. Belangrijkste conclusie? Het is noodzakelijk om je vak met passie in te vullen. Een account manager moet naast zijn liefde voor het vak ook over veel cijfermatig inzicht beschikken wanneer hij als 'sparring partner' van zijn klant wil kunnen functioneren.
Henk Havinga (Intres) leidde het programma als dagvoorzitter in goede banen. Met de presentaties van Bart Nauta, Sander van Gelder, Pim van den Berg, Herman Hoexum, Steven Witteveen en Robert du Mosch werd de basis gelegd voor een afsluitende discussie.
Geconcludeerd werd dat een accountmanger moet meedenken met zijn klant en diens doelstelling kennen. Alleen op die manier kan hij volwaardig inspelen op de markt. Om ook op lange termijn goed te kunnen blijven functioneren is het een voorwaarde dat de account manager elke nieuwe werkdag weer als 'leuk' ervaart.
Nadere berichtgeving omtrent de account management dag volgt.