Perry Ellis gaat verder met Nike badkleding
bezig met laden...
Het Amerikaanse modeconcern Perry Ellis International heeft bekend gemaakt dat ze haar licentie van de Nike badkleding zal verlengen tot 2009. De nieuw gemaakte overeenkomst omvat onder andere de zwemkleding voor mannen, vrouwen en kinderen. Daarnaast vallen de gerelateerde zwemproducten ook onder de overeenkomst. Door deze overeenkomst is Perry Ellis zeker van een verdere groei van het Nike merk. Perry Ellis directeur badkleding Seth Ellison: "Het verlengen van de Nike badkleding licentie biedt ons een mogelijkheid tot lange termijn groei met een van 's werelds bekendste merken.
De beste talenten zijn aangenomen om te werken aan de collectie voor de lente 2007 en er is een specialist in dienst om te werken aan de accessoires en zwembrillen. Daarnaast bestaat er enthousiasme om meer met Nike samen te werken. Nike beschikt over een gespecialiseerd innovatie-team dat garant staat voor verder succes in de markt van sportproducten."
Ook Nike is tevreden. "Beide bedrijven volgen in de Verenigde Staten dezelfde strategie. Ze hebben de wens hoogstaande producten op het gebied van design en innovatie af te leveren of een brede markt."zegt Heidi O'Neill, directeur van US Apparel bij Nike.
Perry Ellis International Inc is een vooraanstaand productie-, distributie- en licentiebedrijf voor dames- en herenkleding, accessoires en parfums. De portfolio omvat merken als Perry Ellis, Jantzen, Cubavera, Munsingwear, John Henry, Original Penguin, Grand Slam en Natural. Ook heeft het bedrijf licenties in handen van Nike Swimwear, Ping en de PGA Tour golfkleding.