• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Poll - Wat is je favoriete kerstcampagne?

Poll - Wat is je favoriete kerstcampagne?

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retailers hopen op een omzetverhoging tijdens de feestdagen. Marketeers hopen elkaar te overtreffen met de kracht en impact van kerstreclamecampagnes en proberen vaak in te spelen op de sensibiliteit van consumenten. Grote spelers trekken vandaag de dag enorme budgetten uit voor het maken van een spot. Bij de Britse retailer John Lewis bijvoorbeeld, kun je denken aan een investering van een paar miljoen pond.

Deze tactiek lijkt vruchten af te werken. Op de vraag 'Wat beinvloed je om geld uit te geven rondom Kerst?' in een onderzoek van Shoppercentric vorig jaar, noemde de meerderheid van de shoppers (65 procent): TV advertenties.

Toch is er een groot verschil tussen consumenten in de kerstsfeer brengen via een kerstcampagne en het linken van een specifiek element van een spot aan een daadwerkelijke aankoop.

Welke kerstreclamespot van 2015 vind jij het best? Stem op je favoriet in de poll hieronder.

Wil je de kerstcampagnes liever nog even bekijken? Ga naar: In beeld: kerstcampagnes. Daar vind je de filmpjes en korte toelichting.


kerstadvertentie
kerstcampagne
kerstcampagnes