• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Pop versus tv

Pop versus tv

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Point-of-purchase (PoP) reclame is bedoeld om de klant in de winkel te wijzen op acties en nieuwe producten. Het is onder retailers dan ook een populair instrument. Maar Pop-materiaal maakt ook dat winkels er rommelig kunnen uitzien en daarmee wordt juist het tegengestelde effect bereikt. Als klanten overvoerd worden met reclame in de winkel verliest de bewegwijzering zijn functie.

Vooral met de komst van in-store televisie komt traditioneel PoP-materiaal onder vuur te liggen. Aanbieders wijzen erop dat de content centraal samengesteld kan worden en vervolgens in honderden winkels tegelijk kan worden getoond. Dat bespaart arbeidskrachten en creëert eenheid. Een nadeel is echter dat in-store televisie het beste werkt in een strakke, opgeruimde, niet afleidende omgeving. Dat betekent dat de invoering van in-store tv de bestedingen aan Pop-materiaal kan reduceren. (Bron: Marketing Week)

Reclame