Porsche Design ook kleding
bezig met laden...
Porsche Design is van plan het fashion label een flinke boost te geven door de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept en het lanceren van een sportieve mannenlijn. Liefhebbers van het populaire automerk konden zich voorheen te buiten gaan aan, natuurlijk de auto en onder andere luxe lederwaren van hetzelfde merk.
De eerste winkel volgens het nieuwe concept opent op 19 januari de deuren in Berlijn. De bezoeker van de winkel vindt er behalve portemonnees en tassen, zeer luxe zonnebrillen, schrijfgerei, horloges en herenschoenen. Dit jaar worden Hamburg en München eveneens voorzien van een Porsche Design winkel. Dit zijn de eerste in de lijn van dertig welke verspreid over de aarde worden gevestigd.
Het in Bietigheim-Bissinger gevestigde bedrijf is ook van plan wereldwijd circa 50 franchisewinkels en shop-in-shops te vestigen. Op dit moment wordt onderhandeld over de uitbreiding van het zevendelig productgamma met sportartikelen, elektronica, huisdecoraties, parfum én kleding. De Porsche Design mannenlijn zal waarschijnlijk pas in 2006 in de winkels liggen.
Porsche Design is voor 65% eigendom van het automerk Porsche. In 2004 bracht de verkoop van Porsche Design artikelen 80 miljoen euro op.