Kleding blijft het goed doen in een wat negatievere economie. Vendex KBB heeft geen last van het zogenoemde negatieve consumentenvertrouwen. Het warenhuisconcern behaalde tussen augustus en oktober in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar ruim 14% meer omzet.

Vendex KBB haalde over "de hele linie" meer omzet, ondanks dat het consumentenvertrouwen in september op het laagste peil in twintig jaar stond. Vendex sprong hierop in door veel met aanbiedingen en acties te werken. Daarom deden warenhuisketens V&D en de Bijenkorf en de modewinkels het beter dan in het tweede kwartaal. Zelfs bij het kwakkelende V&D steeg de omzet 1 procent, met als motor het Prijzencircus in september. Bij de Bijenkorf stegen de verkopen met ruim 6%, deels dankzij uitbreiding van het aantal filialen. De Hema haalde bijna 6% meer omzet.

Bij de mode-unit zag men een 10 procent hogere omzet. Deze stijging is zowel het gevolg van expansie (M&S Mode en Hunkemöller) als van de in het algemeen goede gang van zaken. M&S Mode liet een herstel zien van het kwakkelende tweede kwartaal. In Frankrijk steeg de omzet nog eens extra door de opening van 21 nieuwe winkels. Inmiddels heeft de keten een eerste zaak in Spanje geopend.

Hunkemöller bleef succesvol met een stevige omzetplus. In de Benelux en Denemarken werden 'double-digit' groeicijfers behaald. Ook in Duitsland werden hogere omzetten gerealiseerd, geheel tegen de negatieve markttrend in. In Frankrijk verloopt de introductie van de Hunkemöller-formule volgens plan.

De elf Bijenkorf-warenhuizen behaalde 6,3% meer omzet tot 118 miljoen. De in september vorig jaar geopende filialen in Breda, Den Bosch en Groningen droegen extra bij. Net als het in augustus geopende warenhuis in Enschede. De in oktober gehouden 'Drie Dwaze Dagen' zorgden opnieuw voor topverkopen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN