PPR begint het jaar goed
bezig met laden...
Luxegoederenconcern PPR heeft goede zaken gedaan in het eerste kwartaal. Ondanks de tegenvallende verkoop van Gucci steeg de omzet van PPR met 19,8 procent naar 4,9 miljard. Met een gelijkblijvend aantal winkels nam de omzet met 4,1 procent toe. De resultaten van de Gucci group, waartoe ook de merken Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Sergio Rossi, Alexander McQueen and Stella McCartney behoren, groeide eveneens, met 4 procent tot 816 miljoen euro. Die groei was niet te danken aan het merk Gucci dat met 3,3 procent kromp. Het merk deed het het beste in de nieuwe markten. Yves Saint Laurent groeide wel. Dankzij de sterk gestegen vraag naar handtassen wist het merk afgelopen kwartaal 20,2 procent meer binnen te halen. De opbrengst van Bottega Veneta's piekte met 31,5 procent, het merendeel daarvan was afkomstig uit Japan. De inkomsten van sportmerk Puma lagen 6,6 procent hoger, hoewel de Amerikaanse markt net als vorig jaar tegenviel. Vooral de verkoop van schoenen nam af. Met deze resultaten blijft CEO François-Henri Pinault positief: Hij verwacht met PPR komend jaar opnieuw te kunnen groeien.