• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Pringle betreedt China's luxemarkt

Pringle betreedt China's luxemarkt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Het Britse modehuis Pringle of Scotland gaat GBP 7 miljoen (EUR 10.2 miljoen) investeren in expansieplannen in de VK en China. Dankzij een opknapbeurt van de gebreide kledingdivisie beleeft het bedrijf een opleving. De eigenaar van het bedrijf, Kenneth Fang - baas van het in Hong Kong gevestigde moederbedrijf Fang Brothers Knitting Ltd - heeft al lang met Pringle de Chinese luxemarkt willen betreden.

Deze geldinjectie brengt het totale investeringsbedrag van Fang tot ruim GBP 20 miljoen. Fang kocht Pringle in 2000 van Dawson International voor een bedrag dat op GBP 6.1 miljoen wordt geschat. Vorig jaar overwogen de Chinezen het verlieslijdende bedrijf nog te verkopen.

Pringle wordt sinds enige tijd gedragen door grote trendsetters zoals Madonna, David Beckham en Robbie Williams. Deze ontwikkeling is te danken aan de merkontwikkelingstrategie van Kim Winser, aanvankelijk werkzaam bij Marks & Spencer. Zij kreeg van Fang de opdracht het merk een hedendaagse draai te geven en dat is haar goed gelukt.

De Fang Groep heeft wereldwijd ruim 350 winkels en een agressieve uitbreidings-strategie in China. Vooral de merken Episode en Jessica doen het daar erg goed. Met zijn uitgebreide ervaring in China, heeft Fang oog voor de groeiende middenklasse, de doelgroep bij uitstek van Pringle. Hij gelooft dat Pringle genoeg cachet heeft om het toenemende hoge segment met verfijnde smaak aan te trekken.

Naar verwachting zal Fang zijn plannen voor Pringle in China bekendmaken op de Cotton Trade Fair in Beijing op 19-21 augustus.

China
Pringle