• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Quelle start in Nederland

Quelle start in Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Duitse postorderaar Quelle heeft zich deze week ook op de Nederlandse markt begeven. Een 900-pagina dikke catalogus en een website www.quelle.nl moeten de Nederlandse consument verleiden tot aankopen in wat Europa's grootste thuiswinkel is.

Quelle komt naast Neckermann te staan. Neckermann is het andere merk van de Duitse warenhuis- en posordergigant KarstadtQuelle AG (16,1 miljard euro omzet). Neckermann moet wat jonger en modieuzer worden en Quelle kiest meer a la C1000 voor de no nonsense aanpak. "Quelle is rationeler, iets minder trendgevoelig dan Neckermann, strak in de prijs, maar geen discounter", aldus Jan Boddaert, directeur Quelle Nederland in Marketing Online.

Het beursgenoteerde Quelle is reeds in 25 landen actief en is marktleider in het Europese homeshoppingsegment. Quelle kent drie eigen merken Universum (bruingoed), Privileg (witgoed) en Mars (fietsen en fitnessapparatuur), die met name in Duitsland hoog staan aangeschreven. De pay off van Quelle Nederland is gelijk aan die in de rest van Europa: 'Eerst even bij Quelle kijken'.

 

Quelle