• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Ralph Lauren presenteert eerste ‘see-now-buy-now’ collectie

Ralph Lauren presenteert eerste ‘see-now-buy-now’ collectie

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Het see-now-buy-now retail concept krijgt steeds meer navolging. Ook Ralph Lauren heeft zich laten bekeren, en presenteert voor dit najaar voor het eerst een see-now-buy-now collectie met 45 herfst 2016 looks. Dat meldt WWD.

”See-now-buy-now geeft de mogelijk snel te schakelen,” zei Ralph Lauren zelf. “We denken dat dit de juiste stap is.”

Deze collectie is een aanvulling op de reguliere herfstcollectie van het merk die in augustus de winkelschappen bereikte. Het thema is ook anders dan de klassieke Brits-getinte stukken waar het merk bekend om staat, maar Lauren wilde niet zeggen wat dit precies was. Wel zou het gebaseerd zijn op herfst en kerst.

Een reeks merken ging Ralph Lauren hierin voor. Tom Ford, Tommy Hilfiger, Opening Ceremony, en volgende week in Londen ook Burberry, hebben allemaal het see-now-buy-now concept omarmd. Het is ook een manier om de namaak van de stukken tegen te gaan. Klanten hoeven niet meer zes maanden op de collectie te wachten.

Voor Ralph Lauren is dit opnieuw een grote verandering in een tijd vol veranderingen. Het bedrijf ondergaat onder leiding van voorzitter en CEO Stefan Larrson een grootschalige reorganisatie, de Way Forward Plan genaamd, waarbij de productieketen versneld wordt, de nadruk komt te liggen op de Ralph Lauren, Polo en Lauren merken, diverse winkels worden gesloten en het management wordt teruggebracht van negen lagen naar zes. Tot nu toe heeft dat zo’n 1.000 banen gekost.

Ralph Lauren