Record resultaat voor Perry Ellis
bezig met laden...
Perry Ellis International heeft record omzet- en winstcijfers gerapporteerd. De totale omzet voor het boekjaar dat op 31 januari 2005 eindigde is met 30 procent gestegen tot $656,6 miljoen. Het resultaat wordt grotendeels toegeschreven aan 'organische groei' - tot $71 miljoen - van de groothandelsactiviteiten. Ook de acquisitie van Salant in juni 2003 heeft de omzet met ongeveer $80 miljoen doen toenemen.
De nettowinst is met 59 procent gestegen tot $21 miljoen, tegen $13,2 miljoen het jaar daarvoor. De omzet over het vierde kwartaal is met 18,3 procent gegroeid tot $172,1 miljoen. In deze periode is de nettowinst opgelopen tot $8,2 miljoen (was $8,5 miljoen).
Topman George Feldenkreis liet weten dat het diversificatie-programma Perry Ellis in staat heeft gesteld om "de verschillende distributiekanalen zodanig te exploiteren en zo de waarde van Perry Ellis International te vergroten. Tevens heeft dit bijgedragen aan de gestegen omzet en winstcijfers." Hij voegde daaraan toe dat het de intergratie van Tropical Sportwear - het bedrijf dat onlangs werd overgenomen - bijna is voltooit.
Perry Ellis International Inc. is een vooraanstaand productie-, distributie- en licentiebedrijf voor dames- en herenkleding, accessoires en parfums. De portfolio omvat merken als Perry Ellis, Jantzen, Cubavera, Munsingwear, John Henry, Original Penguin, Grand Slam en Natural. Ook heeft het bedrijf licenties in handen van Nike Swimwear, Ping en de PGA Tour golfkleding.