• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Recordaantal bezoekers op derde editie Fashion Heroes-event

Recordaantal bezoekers op derde editie Fashion Heroes-event

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Veel interesse voor aanpak kledingmerk Noppies

Aviodrome in Lelystad was op donderdag 17 september het toneel voor het Fashion Heroes-event. Een recordaantal retailers, directieleden, IT-managers en e-commerce managers uit de fashionbranche was aanwezig om inspiratie en kennis op te doen voor een succesvolle omnichannel aanpak.

“Zou het niet mooi zijn als wholesalers zelf doorverkoopcijfers uit de database van retailers kunnen halen?”, vroeg Arthur van Dijk, directeur van ACA Wholesale aan het grote publiek. Deze versmelting tussen retail en wholesale is één van de veranderingen binnen de fashionindustrie die bij het Fashion Heroes-event centraal staat. “De wholesaler moet zich verplaatsen in de retailer en inbeelden hoe het voor hen zou moeten zijn. Dat is het uitgangspunt”, aldus Arthur.

Noppies
Een goed praktijkvoorbeeld van de versmelting tussen retail en wholesale is het kledingmerk Noppies. CFO Wim Nieuwenhuijzen legde aan alle aanwezigen uit welke rol automatisering hierin speelt. Dat was voor veel bezoekers een reden om het evenement te bezoeken. Zo vertelde één van de bezoekers: “Een half jaar geleden is er een grote ontwikkeling doorgevoerd binnen ons bedrijf om alle processen optimaal te laten verlopen. We merkten dat het van groot belang is om het simpel te houden en alle medewerkers de meerwaarde van de automatisering te laten zien. Wim Nieuwenhuijzen beaamde dit in zijn presentatie: “Iedereen moet intern dezelfde taal spreken om de efficiencyslag te kunnen maken. Dat is het meest cruciale punt van het project”, liet hij aan zijn publiek weten. Nu de automatisering in werking is, noemt Wim zichzelf een ‘happy customer’: “Op sommige aspecten heeft het XPRT-pakket onze verwachtingen overtroffen.”



Omnichannel toepassingen
Carel Smulders liet in zijn presentatie in vogelvlucht zien welke kansen er voor retailers in het verschiet liggen om efficiënter en klantgerichter te werken. Zo lichtte hij enkele innovaties toe aan de hand van praktijkvoorbeelden. De loyalty-app van van Westen mannen uit Zaamslag bijvoorbeeld: “Deze is gekoppeld aan iBeacon-technologie waardoor er directe communicatie mogelijk is zodra een consument binnen bereik van de iBeacon-zenders komt. Daarnaast is het mogelijk om naast aankopen, ook het gedrag van de klanten te belonen met loyalty-punten. Een mooi voorbeeld van omnichannel ondernemen”, aldus Carel.

Stockbase
Stephan Bliek, mede-oprichter van Stockbase vertelde het publiek dat het voor fashionleveranciers mogelijk is om hun (vrije) voorraad beschikbaar te stellen aan (instore) webshops en apps van retailers. Over de aanleiding van dit project vertelde Stephan: ”We hebben vandaag al veel redenen gehoord waarom het goed is om wholesale en retail te laten samenwerken. Stockbase verbindt hen op het gebied van voorraaddeling. De beschikbaarheid van het assortiment laat de verkoop omhoog schieten, zowel voor retailer als wholesaler. Stockbase helpt hierbij”, aldus Stephan.

Doen, doen, doen
Michael van der Knoop pleitte in zijn presentatie voor meer en betere B2B e-commerce. “Ik wilde leveranciers duidelijk maken dat gemiddeld tachtig procent van de omzet aan zakelijke klanten te danken is. Dan is het toch gek dat merken zich hoofdzakelijk richten op die overige twintig procent? Eezeebee biedt een platform dat binnen drie dagen is geïmplementeerd en zakelijke klanten voorziet van belangrijke informatie en communicatiemiddelen. Dit draagt bij aan een online groei, hogere klanttevredenheid en een meer effectieve en efficiënte manier van werken. Het is simpelweg een kwestie van doen, doen, doen.”

Eerst zien, dan betalen
Bekende Nederlandse retailers zijn groot geworden door de mogelijkheid te bieden om achteraf te betalen. Dit wordt in toenemende mate populairder bij de Nederlandse consument. Redmer de Vries van AfterPay ging in zijn presentatie in op de innovatie van het veranderende betaallandschap: “Het is een kwestie van tijd voordat je telefoon je digitale ‘wallet’ is. In 2020 dienen selfies wellicht als verificatie voor een betaalopdracht!” Genoeg food for thought wat betreft de toekomst van betaling.

TopVintage
Het succes van deze editie van het Fashion Heroes-event krijgt een vervolg, en wel op 26 november. Dan vertelt ‘pure player’ TopVintage alles over zijn weg van exclusieve vintage-webshop naar toonaangevende online retro boetiek.

Partner Content