Redgreen groeit 15 procent per jaar
bezig met laden...
Het Deense sportswear label Redgreen A/S is overtuigd dat het een jaarlijkse groei kan realiseren van 15 procent per jaar. "De afgelopen drie jaar stagneerde de omzet, maar nu is de organisatie klaar voor groei," aldus Redgreen's CEO Niels Laurents. Over het jaar 2000 had het merk een omzet van 54 miljoen euro, maar leed daarop verlies. Het verlies was te wijten aan overtollige voorraad die teruggebracht moest worden. Over het afgelopen jaar bleef de omzet gelijk, maar draaide men break-even. Gezien het goed gevulde orderboek verwacht Redgreen over 2002 een stijging van tenminste 8 procent en een sterke winstgroei.
Het bedrijf dat opgericht werd in 1983 en in handen is van Hanssen & Co heeft momenteel 126 eigen en franchise winkels en 165 in-store shops in Denemarken, Zweden, Oostenrijk, Duitsland, Engeland, Griekenland, Estonia, Spanje, Noorwegen en de Benelux.