Vendex KBB heeft interieurontwerper Jan des Bouvrie aangetrokken om haar zeventig V&D warenhuizen opnieuw in te richten. Op deze manier wil het concern de warenhuisformule nieuw leven inblazen. Eerder dit jaar bleek namelijk uit onderzoek dat Nederlanders V&D beoordeelden als 'stoffig en saai' en dat er veel onduidelijkheid over het imago van het warenhuis bestond. Dat het warenhuis fors aan populariteit heeft ingeboet bleek vorige maand nog eens toen bekend werd dat het over het eerste half jaar van 2002 een verlies heeft genoteerd van 7,3 miljoen euro.

Jan des Bouvrie bekeek een groot aantal winkels en trok zijn conclusies. Hij gaf aan dat de winkels overzichtelijker moeten worden en ruimer van opzet. Winkelen bij V&D moet weer een `belevenis` worden en voor klanten moet duidelijk zijn waar het warenhuis voor staat. Van andere warenhuizen in het Vendex-concern bestaat daar meer duidelijkheid over. Zo is de Hema synoniem met een begrip als 'basic' en wordt De Bijenkorf 'gewoon leuk' gevonden.

De eerste vernieuwde V&D wordt op 9 oktober aanstaande in Enschede geopend. Volgens Des Bouvrie is het weer een familiewinkel geworden met duidelijke afdelingen. De gehele operatie kost het concern 48 miljoen euro.

www.vroomendreesmann.nl 3 oktober 2002

 

-- This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this e-mail in error, please delete the message and notify us. This e-mail message has been swept by MIMEsweeper for the presence of computer viruses.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN