Retailer profiteert van korte termijn merken
bezig met laden...
Fashion Management richt zich specifiek op korte termijn collecties. Op de zomereditie van de Modefabriek presenteren zij op de Ultimate Essentials (stand 245) de wintercollecties van de designer labels Germano Zama en TUNNEL. "De vraag naar korte termijn merken neemt toe, iets waar wij als agentschap 2 jaar geleden al op ingesprongen zijn", aldus Dennis van Dongen.
Steeds meer exclusieve damesmodezaken erkennen het belang van korte termijn. Oftewel het schrijven van een order en binnen 6 weken de eerste artikelen in huis. Belangrijkste reden: inspelen op de laatste trends, materialen én op de vraag van de consument. Ander voordeel is het steeds kunnen aanvullen van het assortiment. Uit onderzoek blijkt immers dat continue verversing van het assortiment de doorverkoop positief beïnvloed. Dennis van Dongen: "Wij zien echt een trend, waarbij retailers steeds grotere budgetten opzij zetten, om vlak voor het seizoen nog heel gericht in te kunnen kopen. Daarnaast kan de winkelier zo aan een stukje financiële risicospreiding doen. Wij hebben het aantal klanten dat onze merken koopt met name het laatste jaar sterk zien stijgen. En dat ligt niet alleen aan de sterke collecties van Germano Zama en TUNNEL."
De Italiaanse damesmerken van Fashion Management leveren op order vanaf 5 tot 6 weken na het schrijven van de order. En dat 5 maar per jaar. Er wordt niet gewerkt met voorraden. Alles wordt exclusief voor de klanten geproduceerd. Dennis van Dongen: "We hebben te maken met een minimale uitval van artikelen. Elk artikel, wordt in de eigen fabrieken in Italië geproduceerd en direct verstuurd. Hierdoor hoeven we klanten vrijwel nooit teleur te stellen, omdat een artikel door een te laag aantal orders niet gemaakt wordt. Het kan dan ook voorkomen, dat je als winkelier dus écht een aantal unieke artikelen hebt hangen. Op 29 en 30 juli presenteren wij de wintercollecties van Germano Zama en TUNNEL op de Ultimate Essentials en daar kijken we nu alweer naar uit. Als één van de weinigen, schrijven veel van onze klanten hun orders op de beurs. Onze verkoopperiode is immers maar kort, én hoe sneller besteld, hoe sneller in huis. Wij hopen dan ook weer veel bekende en nieuwe gezichten op stand 245 te zien."
FM Fashion Management FM Fashion Management staat voor merken met een exclusief en onderscheidend karakter. Zowel in het gebruik van kwalitatief hoogwaardige stoffen als in de trendy designs met mooi uitgewerkte details. ”En wat exclusief is, moet ook exclusief blijven”, aldus Dennis van Dongen. "Daarom beperken we het aantal locaties waar onze merken per stad verkocht mogen worden. We zijn heel kritisch in onze winkelselectie. Dat geldt ook voor het toevoegen van nieuwe merken binnen het agentschap. Onze merken moeten meerwaarde creëren voor de consument. Met een product uit onze kleding- dan wel tassenlijn, heb je echt iets bijzonders in handen. Draag je een tas van Omar Munie of een top van Germano Zama of een jurkje van Tunnel, dan krijg je gegarandeerd positieve reacties. En juist hierdoor voel je je als vrouw bijzonder. Het geeft je zelfvertrouwen en het laat je stralen. Daar doe je het voor als agent en als winkelier."