Retailorganisatie HADAC vergroot slagkracht met innovatieve IT-oplossing
bezig met laden...
Als een van de eerste retailorganisaties in Nederland zet HADAC concrete stappen ter verbetering van de positie van haar leden in de strijd met de verticalen. HADAC gaat gebruik maken van een centraal ICT-platform op basis van ACA's Retailium Enterprise (Microsoft Dynamics NAV). Op dit platform worden de administraties van de afzonderlijke leden ingericht, alsmede de administratie van het groothandelsbedrijf van HADAC. Elk lid voert zijn of haar eigen systeem en maakt daarbij slim gebruik van zaken die centraal gedeeld kunnen worden, zoals bijvoorbeeld het artikelbestand. Via intelligente sofware worden zaken tussen leden en de centrale organisatie uitgewisseld. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan in- en verkooporders en in- en verkoopfacturen. Vanwege de keuze van het centrale platform is HADAC dagelijks als totale organisatie geïnformeerd over de performance van het eigen merk en de merken van de kernleveranciers. Deze informatie is op detailniveau (model/kleur/maat), waarmee HADAC in staat wordt gesteld de informatiekracht van de verticalen te ontwikkelen. De koppeling daarvan aan de kracht van de locale ondernemer maakt dat HADAC haar concurrentiekracht vergroot en veel beter in staat is samen te werken met haar kernleveranciers. Directrice Karin Bakker van HADAC: "Ik ben ervan overtuigd dat de keuze voor een dergelijke oplossing voor onze leden heel veel goeds gaat brengen in de nabije toekomst. De traditionele samenwerking met leveranciers is achterhaald en een moderne samenwerking kan alleen plaatsvinden op basis van adequate informatie-uitwisseling. Daarnaast kunnen we gezamenlijk investeren in intelligente software die onze leden in staat stelt individueel beter te presteren. Een dergelijke oplossing biedt bovendien (kosten)voordelen op het gebied van onderhoud en beheer." Salesmanager Carel Smulders van ACA: "Voor ACA betekent de keuze van HADAC dat de toepasbaarheid van haar IT-oplossing Retailium Enterprise aanzienlijk verbreed wordt. Zelfstandige, samenwerkende retailers kunnen op deze manier op kostenefficiënte wijze gebruik maken van dezelfde software en hardware. Hierbij kunnen ze ook nog eens kennis delen en is elke belanghebbende naar keuze altijd op de hoogte van wat hij of zij wil weten. Sterk punt in deze case is bovendien dat de ondernemer volledig baas in eigen huis is; hij bepaalt zelf wat goed is voor zijn bedrijf en maakt daar waar het kan gebruik van de centrale organisatie".