• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Retailtrends in Duitsland

Retailtrends in Duitsland

Door FashionUnited

8 mei 2006

Het Eurohandelsinstitut en BearingPoint (voorheen KPMG Consulting) hielden een enquête onder 50 topretailers in Duitsland en destilleerden uit het resultaat drie trends in retail:

1. Innovatie stimuleert groei Innovatie wordt voor warenhuizen en discounters in toenemende mate de beslissende factor voor groei en succes. Dat wil zeggen: format, assortiment en processen benutten en uitbouwen om concurrentievoordeel te behalen. Ondernemingen moeten het hebben van hun uniciteit: 'be different, be relevant, be credible.' 2. De klant in het middelpunt Er is geen een branche te bedenken waar de wensen, de behoeften en de koopkracht van de klant zo centraal staan als in de retail. Het verbeteren van de klanttevredenheid, het bewerkstelligen van klantenbinding en klantwaarde en een systematische klantfocus zijn dus belangrijke succesfactoren. 3. Differentiatie Er is behoefte aan entertainment en genieten. Ook verleiding moet life- en mindstyle georiënteerd zijn. Dat betekent niet dat de beleveniseconomie van de jaren negentig nieuw leven moet worden ingeblazen. Retailers moeten zich bewust zijn van het feit dat consumenten meerwaarde zoeken. ( Bron: Absatzwirtschaft)