Rosie's wordt Marie Méro
bezig met laden...
Het Belgische modelabel Rosie's heet vanaf volgend jaar Marie Méro. De naamsverandering was nodig omdat het merk toe was aan een nieuw imago. Een andere reden was de sterke uitbreiding in het buitenland. Om zichzelf beter te kunnen onderscheiden, zocht het label een nieuwe naam die voor veel mensen makkelijk uit te spreken is. Het bedenken van de nieuwe naam kostte Rosie's vier jaar. Op de Belgische markt is Rosie's op ruim 200 verkooppunten te krijgen. In Nederland is het merk al drie jaar verkrijgbaar en wordt het op ruim honderd punten verkocht. Ook in het Verenigd Koninkrijk loopt het merk goed. Het sterkst groeit het merk in Ierland, Duitsland en Rusland. Momenteel beslaat de export 61 procent van de omzet. ''Op de Nederlandse markt hadden we nog geen probleem'', vertelt oprichter en zaakvoerder Jean van der Elst. ''Maar in Frankrijk en Duitsland kregen we te maken met het lingeriemerk Rosy. Dat vonden we teveel op elkaar lijken.'' Hoewel Van der Elst aangeeft dat dit de belangrijkste aanleiding was om de naam onder de loep te nemen, laat hij weten dat er ook nog een andere reden was voor de naamsverandering: ''Met de jaren zijn onze ontwerpen jonger en vlotter geworden. Maar in de ogen van onze klanten bleek het oude imago nog te sterk aanwezig. Een nieuwe naam biedt ons de gelegenheid om ons opnieuw te presenteren." De introductie van de nieuwe naam wordt dan ook tevens de grootste reclamecampagne die Rosie's ooit heeft gevoerd. Er verschijnen advertenties in dag- en weekbladen, er word een show gegeven en in België komen op verschillende plekken borden te staan van 20 vierkante meter die de naam bekend maken. De winkels die het merk verkopen krijgen promotiemateriaal om Marie Méro extra in de schijnwerpers te zetten.