• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Roze lintje voor Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Roze lintje voor Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

INGEZONDEN MEDEDELING
Door FashionUnited

12 jan. 2016

Mode

De Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam die in volle gang is heeft een roze tintje. Want Mercedes-Benz is niet alleen titelsponsor van de modeweek, sinds 2012 is het automerk ook trouwe partner van Stichting Pink Ribbon.

Die samenwerking betekent veel voor de stichting, vertelt Froukje Sierksma, senior fondsenwerver bij Pink Ribbon. “Mercedes-Benz is een ongelooflijk belangrijke partner die zorgt voor flink wat zichtbaarheid én uiteraard ook donaties. Daarmee kunnen wij weer onderzoek financieren. Het is daarnaast een super mooi merk om aan verbonden te zijn: iedereen kent Mercedes-Benz. Door het vrouwelijke beeld dat zij willen uitdragen voelen we echt een klik.” Manon van der Roest van Mercedes-Benz beaamt dat. “Wij zijn trotse partner van Pink Ribbon en dat laten we deze editie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam op allerlei manieren zien.”

Interview Quinty Trustfull

Tijdens de openingsavond op donderdag 14 januari zal Peter Zijlstra van Mercedes-Benz een kort interview houden met Quinty Trustfull over de samenwerking tussen Mercedes-Benz Nederland en Pink Ribbon. De televisiepresentatrice verloor haar moeder aan borstkanker en is sinds 2006 ambassadeur van de stichting. “Zij weet als geen ander wat deze ziekte met jezelf en je omgeving doet en draagt het ambassadeurschap met hart en ziel uit. Daarom zijn we zo blij met haar”, laat Sierksma weten.

In de fashionweeklounge heeft Mercedes-Benz van donderdag 14 tot en met maandag 18 januari een stand beschikbaar gesteld aan Pink Ribbon. En die is niet te missen: de kenmerkende magentaroze kleur uit het logo is in de standruimte doorgevoerd. Gedurende de hele periode zal hier een ambassadeur van Pink Ribbon aanwezig zijn. Ook zijn er allerlei mooie producten te koop zoals een zuiveringswaterfles van Bobble in een Pink Ribbon-jasje, de Pink Ribbon-armbanden, agenda’s en lintjes.

Om fondsen te werven is er een ludieke foto-activatie opgezet. Bij de stand staat een Mercedes GLA waar belangstellenden, na een donatie van €5,- aan Pink Ribbon, hun naam of die van een geliefde op kunnen laten plaatsen. Sierksma: “Een auto die met jouw naam of die van een dierbare erop door het land rijdt, wie wil dat nou niet? Natuurlijk kunnen bezoekers er ook mee op de foto.” Doneren kan op de stand met munten of via pin. Wie zijn visitekaartje of emailadres achterlaat, maakt daarnaast kans op de hoofdprijs: een zomerweekend toeren in een Mercedes-Benz cabrio of een langere periode op pad in de speciale, op de stand gebrande GLA.

Bewustwording

De boodschap die Mercedes-Benz en Stichting Pink Ribbon tijdens het evenement willen uitdragen, is dat er een vruchtbare samenwerking tussen beide partijen is ontstaan. Uiteraard draait het ook om een stukje bewustwording. “Eén op de zeven vrouwen krijgt te maken met borstkanker”, weet Sierksma. “Omdat de fashionweek door veel vrouwen wordt bezocht is het voor ons een uitgelezen kans om fondsen te werven en verder onderzoek te financieren. Daarmee is het cirkeltje rond. We hopen dat het een fantastische editie wordt!”