• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Ruime omzetgroei textielsupermarkten
Ruime omzetgroei textielsupermarkten

Fashion

Ruime omzetgroei textielsupermarkten

Door FashionUnited

10 sep. 2002

Textielsupermarkten zoals Zeeman, Hans Textiel en Wybra hebben in de maand juli naar verwachting een omzetgroei van ruim elf procent geboekt vergeleken met 2001. Dat berichtte het Centraal Bureau voor de Statistiek naar aanleiding van voorlopige cijfers over deze maand. Ook in de maanden die daaraan vooraf gingen hebben dergelijke winkels een omzetstijging gerealiseerd. In de eerste zeven maanden van 2002 kwam de stijging van de textielsupers uit op ruim acht procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dit in tegenstelling tot de winkels in woninginrichtingartikelen en de winkels in huishoudelijke artikelen die de omzet relatief weinig hebben zien stijgen.

Over de hele linie rapporteert het CBS een toename van het omzetvolume in de detailhandel. Het CBS meldt echter dat bij deze cijfers rekening gehouden moet worden met een hoger groeicijfer, een gevolg van de gustiger samenstelling van de verkoopdagen dan vorig jaar juli (zo heeft juli dit jaar een woensdag meer, maar een zondag minder dan in 2001). Daarnaast zijn de prijzen in deze periode 3,2 procent hoger uitgekomen. De omzet is met 6,5 procent gestegen. De consument in Nederland heeft in totaal in juli voor ruim 6,5 miljard euro bij de detailhandel besteed. Dit is bijna € 1000,- per huishouden.