Sand breidt uit met eigen retail
bezig met laden...
Het Deense lifestyle label Sand wil uitbreiden met de eigen winkels. Binnen twee tot drie jaar moet meer dan de helft van de totale omzet uit de eigen retail komen, zegt zakelijk leider Sören Sand. Momenteel dragen de eigen winkels en shops voor 35 procent aan de omzet bij. Voor 2005 wordt de totale omzet begroot op ruim 200 miljoen euro.
Tot nu toe zijn er vijftien eigen Sand concept stores, 67 concessions en Shop-in-Shops, zowel als twintig Sand Travel winkels op internationale vliegvelden. In het vooruitzicht liggen een nieuwe winkel in Kopenhagen en een opening in de Londense regent Street volgend jaar. Op zijn laatst in juni 2006 zal de eerste Duitse flagship-store in München worden geopend. Ook eigen winkels in Hamburg, Keulen, Düsseldorf, Zürich en Wenen zullen volgen.
De nieuwe 'country manager' voor deze landen is Thomas Grütter. De in april aangestelde manager wil de voor uitbreiding beoogde landen consequent benaderen. ,,We zullen onze kracht in Düsseldorf concentreren en van daaruit de verdere expansie aansturen", aldus Grütter.