• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Sean John breidt uit met jonge collectie

Sean John breidt uit met jonge collectie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hip hop artiest Sean 'Diddy' Combs breidt zijn mode imperium uit met een nieuwe collectie voor jonge vrouwen. Sean John Women's sportswear zal door G-III Apparel Group Ltd geproduceerd en distribueerd worden.

De lijn zal kwa distributie en prijspunt de Sean John herencollectie spiegelen. Naar verwachting zal de collectie in het voorjaar van 2007 gelanceerd worden en zullen de prijzen tussen de $28 (€23,50) en $495 liggen. De collectie zal aanvankelijk verkrijgbaar zijn in de Sean John flagship in New York, in een select aantal speciaalzaken en in warenhuizen in de VS en in het buitenland.

”De Sean John damescollectie zal een ommekeer in de mode betekenen, net zoals de herenlijn dat deed toen we het zeven jaar geleden lanceerden,” zegt Combs. ”Met deze damescollectie ben ik van plan vrouwen wereldwijd te voorzien van mooie, sexy ontwerpen.”

Combs wil de collectie als een sportieve lijn in het hoge segment in de markt zetten. ”Het zal meer luxueus zijn dan Baby Phat,” zei hij in een gesprek met WWD. ”Het zal de strijd aangaan met Ralph Lauren voor een plek die is vrijgemaakt door de slechte prestatie van Tommy (Hilfiger). Ik denk dat deze collectie de ontwikkeling van Sean John herenkleding weerspiegelt. Wij staan tenslotte bekend als de eersten die het logo hebben verkleind.”

Morris Goldfarb, voorzitter van het Amerikaanse productie- en distributiebedrijf G-III Apparel, zegt dat de collectie zeer compleet zal zijn, met topjes, broeken, rokken, jurken, jassen en denim. Volgens hem zal de drijfkracht van de collectie de 'mode en kwaliteit' zijn, en niet het Sean John logo.

”(De collectie) zal erg snel en erg sexy zijn,” zei Goldfarb tegen WWD. ”De vraag vanuit de retailhoek is gigantisch. We hebben verschillende warenhuizen gepolst en zij staan te popelen om de lancering van de collectie. We hebben met veel speciaalzaken gesproken en iedereen ziet er erg naar uit.”

Over de collectie zelf en over eventuele toekomstplannen zei Goldfarb: ”Het is een collectie van sportieve kleding voor de jonge vrouw die van plan is deze kleding naar een nachtclub te dragen, maar er zullen ook elementen tussen zitten die meer op de vrije tijd gericht zijn of meer gekleed zijn. In de toekomst zullen er kledingstukken komen die ook voor de werkende vrouw geschikt zijn.”

Momenteel genereert Sean John $450 miljoen in retailomzet. Volgens Goldfarb heeft het merk het potentieel om uit te groeien tot een bedrijf dat $100 miljoen in wholesale omzet genereert.

seanjohn