Senz-paraplu genomineerd
bezig met laden...
De Delftse stormparaplu van Senz Umbrella's is door het Amerikaanse tijdschrift Time Magazine genomineerd voor de verkiezing van de Beste Uitvinding van 2007. Time stelt jaarlijks een lijst op van de beste uitvindingen, waarbij een van de belangrijkste eisen is dat het nieuwe product bijdraagt aan een beter leven voor de consument.
De windbestendige Senz-paraplu werd vorig jaar op de markt gebracht door Philip Hess, Gerard Kool en Gerwin Hoogendoorn, drie oud-studenten van de TU Delft. Dankzij de ovale vorm met afgeronde voorkant bijft de paraplu stabiel in de wind blijft liggen en klapt niet om bij harde wind.
Deze innovatie sloeg aan. De nominatie voor de beste uitvinding is dan ook niet de eerste prijs waarvoor het drietal in aanmerking komt. Eerder won de paraplu al de Red Dot Design Award en twee Dutch Design Awards. In de beginfase werd het ontwerp beloond met een prijs voor jonge ondernemers. Het enthousiasme is er bij Philip Hess echter niet minder om: "In eerste instantie dachten we dat iemand een goeie grap met ons uithaalde, maar bij navraag bij Time bleek toch echt dat we genomineerd waren. Het afgelopen jaar zat al vol met hoogtepunten, en telkens dachten we dat het beslist niet nóg mooier kon. Wij voelen ons nu zoals Alice zich in Wonderland gevoeld moet hebben."
Onlangs sloten de drie jonge ondernemers een contract af voor de verkoop van de paraplu's in Amerika met Totes, het grootste paraplumerk ter wereld.