De paraplu's van het Nederlandse paraplumerk Senz komen in de Amerikaanse winkels te liggen. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met Totes Isotoner, dat in de Verenigde Staten marktleider is op het gebied van paraplu's. Senz zorgde vorig jaar voor opschudding op de Nederlandse markt met de introductie van een windbestendige paraplu. Het bedrijf, opgericht door drie oud-studenten van de TU Delft, bracht toen een paraplu op de markt die dankzij het design, een ovale vorm met afgeronde voorkant, stabiel in de wind blijft liggen en niet omklapt. De eerste voorraad van tienduizend stuks was binnen negen dagen uitverkocht, de ontwerpers wonnen de Red Dot Design Award en zijn ook genomineerd voor de Dutch Design Award 2007. Medeoprichter Philip Hess is enthouisast over de stap naar het buitenland: "We hadden de VS al heel vroeg op ons verlanglijstje staan, want Amerikanen kopen elk jaar voor maar liefst 300 miljoen dollar aan paraplu's." Aanvankelijk werd de Delftse paraplu verkocht door Mexx, maar de ondernemers hebben besloten toch onder eigen naam verder te gaan. De Delftse stormparaplu komt in de VS ook onder het eigen merk, Senz, op de markt. Hess: "Totes behandelt onze stormparaplu als hun 'premium' product, waarmee ze strategische toegang krijgen tot de meest chique warenhuizen als Bloomingdales, Nordstrom en Neiman Marcus." De paraplu's zijn sinds een week ook weer in Nederland verkrijgbaar bij tweehonderd verkooppunten als designwinkels, lederwarenwinkels en de Bijenkorf. Ook in het buitenland is de belangstelling gewekt: Hess: "Totes had interesse in de rechten voor Canada, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Inmiddels zijn we ook benaderd door de grootste spelers op de Aziatische markt."

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN