Seven For All Mankind introduceert flare voor ‘gewone vrouw’
bezig met laden...
Het Amerikaanse luxe jeansmerk Seven For All Mankind gaat flared jeans maken voor vrouwen die niet de proporties van een model hebben. Het merk herkent de noodzaak van aangepaste verhoudingen vanuit de productie, zodat minder lange vrouwen niet meer naar de kleermaker moeten voor uitvoerige aanpassingen waarbij de oorspronkelijke pasvorm van de broek verloren gaat.
De flare wint het steeds vaker van de skinny en de boyfriend, en de trend voor ruimere broeken en een ranker silhouette overheerst ook dit najaar. “We hebben het silhouette sinds vorig jaar zien veranderen,” zei Seven For All Mankind voorzitter Barry Miguel in een interview met Women’s Wear Daily. “De wijdere pijp trend verschijnt steeds vaker. We hebben zelfs culottes geïntroduceerd. Er zijn meerdere tekenen dat de wijde pijp weer volledig geaccepteerd wordt.”
Volgens Miguel vertegenwoordigde de flare vorig jaar zo’n 5 procent van de omzet van Seven, maar hij verwacht dat dat percentage dit najaar 15 procent zal bedragen. Hij voorspelt dat de nieuwe ‘Tailorless’ flarelijn zo’n 30 procent van de flare omzet zal vertegenwoordigen in de tweede helft van dit jaar.
De ’Tailorless’ (geen aanpassingen nodig) lijn bestaat uit drie stijlen, en wordt tegen de kerstperiode aangevuld met vier nieuwe stukken. Prijzen liggen tussen de 189 en 215 dollar.