SheSuit officieel van start
bezig met laden...
Dinsdagavond werd groots uitgepakt voor de lancering van het nieuwe merk SheSuit van ontwerpster Marijn Schrieken. In het hoofdkantoor van Insinger de Beaufort op de Herengracht in Amsterdam werd het maatpakkenmerk voor dames door Gert-Jan Dröge aan het publiek gepresenteerd. Ook werden de genodigden getrakteerd op een kort filmpje dat de diversiteit en flexibiliteit van de ontwerpen van Schrieken belichtte.
De jonge moeder en zelfstandig onderneemster - zij begon als ontwerpster van bruidskleding - droeg voor de gelegenheid een van haar eigen ontwerpen. SheSuit bedacht zij voor vrouwen zoals zijzelf, die een druk bestaan hebben en goed voor de dag moeten komen, maar nooit een confectiepak kunnen vinden dat echt goed zit. Met SheSuit kunnen klanten kiezen uit diverse mogelijkheden; verschillende soorten kragen, manchetten en revers en afwerkingen. Zo kan één pak zowel overdag als 's avonds worden gedragen door de kraag te veranderen en accessoires toe te voegen. Dit bespaart veel tijd. Na een aantal doorpasbeurten kan de klant haar pak binnen een maand verwachten. De dames van SheSuit komen ook bij drukke zakenvrouwen op kantoor.
De eerste afspraak maakte Dröge ter plekke met een enthousiaste klant. Schrieken heeft grote plannen voor het concept. "Misschien staan we hier over vijf jaar weer om dan via een live webcast de opening van onze eerste winkel in Manhatten te vieren", zei ze, half schertsend.