Shiftwear maakt sneakers met veranderende opdruk
bezig met laden...
“Verander het ontwerp van je schoen net zo snel als de achtergrond op je telefoon,” luidt het motto van het nieuwe sneakermerk Shiftwear. De sneakers, die op de markt moeten worden gebracht door de bijdragen die worden gedaan op het crowdfunding-platform Indiegogo, zijn voorzien van een flexibel HD-display waarop dragers een afbeelding of animatie naar keuze kunnen laten weergeven.
De Shiftwear-schoenen moeten worden gemaakt van het synthetische materiaal kevlar en werken op batterijen die zichzelf opladen wanneer de schoenen worden gedragen. De sneaker zal beschikbaar zijn in drie modellen: de lage L1 classic, middelhoge M1 classic en de hoge H1 classic. Het aanpassen van het ontwerp kan via een app waarin verschillende opties beschikbaar zijn. Het is de bedoeling dat ontwerpers later ook eigen ontwerpen kunnen insturen die andere Shiftwear-dragers kunnen kopen. Prijzen voor een paar sneakers beginnen bij 150 dollar (141 euro).
Het idee voor Shiftwear komt van de Amerikaanse ondernemer David Coelho, die hiervoor samenwerkt met een team van zes ondernemers en software ontwikkelaars. Op Indiegogo hebben in acht dagen tijd 325 mensen Shiftwear financieel ondersteund, waardoor het bedrijf op dit moment een startkapitaal van 74.945 dollar (70.606 euro) heeft. Het project staat nog 22 dagen op Indiegogo, en Coelho hoopt in de herfst van 2016 de eerste schoenen naar klanten te kunnen verschepen.