• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Shoeby-formule groeit door met 75-ste vestiging

Shoeby-formule groeit door met 75-ste vestiging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Vanaf afgelopen donderdag heeft Shoeby Fashion 75 vestigingen. De nieuwste Shoeby-store zit in Venray. De groei van Shoeby Franchise – al 22 jaar actief – gaat dus gestaag door. Binnen enkele jaren verwacht directeur Joeri Hilte de opening van de 100e winkel.

Toch kiest Shoeby Franchise nadrukkelijk voor kwalitatieve groei. Joeri Hilte: "De concepten worden continu verder ontwikkeld en de klant is en blijft koning, dat is belangrijker dan het aantal vestigingen." Het groeitempo hangt af van het aanbod aan geschikte locaties én franchisenemers. Die twee factoren – locatie en service – combineert Shoeby namelijk met aantrekkelijke collecties en een actieve marktbenadering. Dat levert niet alleen aantrekkelijke winkels, maar ook zakelijk succes op. Shoeby startte in 1981 in het wijkwinkelcentrum aan de Graafseweg in Den Bosch; de winkels vindt men anno 2003 in bijna heel Nederland. Uitbreidingsmogelijkheden ziet Hilte vooral in de provincies Utrecht, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Friesland en Groningen.

*Shoeby-formule* Shoeby Fashion brengt trendy vrijetijdsmode voor mannen en vrouwen tegen een aantrekkelijke prijs, in uitnodigende, moderne winkels. Bewust worden de winkels geopend in kleinere plaatsen en stadsdeelcentra. Vrijwel altijd gebeurt dit in combinatie met de Jilly & Mitch-formule, waar kids tot 11 jaar zich thuis voelen en stoere mode kunnen vinden. Shoeby is voor de klant dé modezaak in de lokale omgeving. De snel wisselende collecties, actieve klantbenadering en geurende koffie zorgen voor vertrouwde sfeer en service in combinatie met stadse dynamiek. De winkels zijn gedeeltelijk in eigen beheer en gedeeltelijk op basis van franchise. Voor de franchisenemers is Shoeby Franchise de professionele organisatie die zorgt voor inkoop, marketing en logistiek, waardoor de franchisenemers zich op de winkelvloer volledig op de wensen van de klant kunnen richten.

*Shoeby Savers Card* In de marketingstrategie van Shoeby staat de klantenkaart met het daaraan gekoppelde loyaliteitsprogramma centraal. Door de Card heeft de organisatie veel informatie over de klanten van Shoeby Fashion en Jilly & Mitch. Er is intensief contact met de klant en er wordt gereageerd op zijn wensen. Dat leverde het bedrijf vorig jaar de nominatie op voor de Retail Jaarprijs.

*Shoeby Academy* Franchisenemers en personeel krijgen bij Shoeby alle steun. Dat gaat verder dan gebruikelijk in de retailsector. Samen met het Regionale Opleidingscentrum (ROC) 'Midden-Brabant' is de Shoeby Academy opgericht. De opleiding is gericht op franchisenemers en verkoopmedewerkers. Deze krijgen een maand lang training in het eigen opleidingscentrum. In de opleiding gaat het om een combinatie van vakkennis en het verwerven van commerciële vaardigheden. Startende franchisenemers krijgen dezelfde basisopleiding, zodat de franchiseformule uniform en succesvol wordt toegepast.

shoeby fashion