• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • 'Siebel is de eerste die de klant centraal stelt'

'Siebel is de eerste die de klant centraal stelt'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

John Ritchi is medeoprichter van NoorderHuys Participaties uit Joure, dat deze

week een meerderheidsbelang nam in juweliersketen Siebel. Het bedrijf werd

vorig jaar opgericht en richt zich voornamelijk op bedrijven die opereren in

het middensegment. Welke toekomst ziet de nieuwe eigenaar voor de keten?

FashionUnited: Heeft Noorderhuys al eerder geparticipeerd in de modebranche?

JR: "Ja, eerder dit jaar heeft Noorderhuys een meerderheidsbelang genomen in

Du Pon & De Bruin, een leverancier van dameskleding onder private label in

Aalsmeer. Maar we richten ons niet alleen op bedrijven in de modebranche. We

kijken naar bedrijven die goed worden gerund en die een brede marktpositie

hebben. Verder is onze blik breed."

FU: Waarom heeft u Siebel overgenomen?

JR: "Siebel trok onze aandacht door de verandering die de keten onlangs

onderging. Door als eerste in de juweliersbranche de klant centraal te

stellen, heeft het bedrijf hier een nieuwe benadering in gang gezet die zal

leiden tot een nieuwe manier van zaken doen. Bovendien is de markt

interessant, omdat er vrijwel geen grote ketens opereren. Het zijn allemaal

kleine winkels die worden gerund van dag tot dag, en waarin voor consumenten

een hoge drempel wordt opgeworpen."

FU: Wat zijn uw plannen met Siebel?

JR: "Doorgaan op de weg die het bedrijf is ingeslagen. Dat wil zeggen dat we

graag willen dat Siebel nóg meer consumentgericht wordt, en sieraden nóg meer

als modeartikelen in de markt zet om zo impulsaankopen te stimuleren.

Vanzelfsprekend is het nu nog te vroeg om al te praten over eventuele verkoop,

maar dat gebeurt zeker niet eerder dan over vijf jaar."

Siebel