Het product uit een slip waarin sensoren zijn verwerkt. Deze sensoren veranderen van kleur wanneer ze in aanraking komen met een kleine hoeveelheid bloed of als reactie op biologische veranderingen. Bij het naderen van de ovulatie verschijnt een violette punt op een goudkleurige ondergrond. Twee andere indicatoren waarschuwen vier uur voor het begin van de menstruatie. Op basis van de onderzoeksgegevens van dit product kan een serie gerelateerde producten ontwikkeld worden. Te denken valt aan een sensor als zwangerschapstest of voor bacteriële en virale infecties als HIV.

Procter & Gamble heeft nog niet besloten of ze het product daadwerkelijk gaan lanceren. Wel brengt de research ‘interessante mogelijkheden voor de toekomst’, aldus een woordvoerster van het bedrijf. De multinational wil nieuwe markten aanboren om de omzetgroei te stimuleren. De verkopen zijn in de afgelopen vijf jaar toegenomen met een gemiddelde van 3,6 procent. Vorig jaar spendeerde het bedrijf 1,9 miljard dollar aan onderzoek.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN