Het Canadese Sorel, bekend om zijn winterlaarzen, lanceert vandaag zijn allereerste jassencollectie. De lijn wordt in eerste instantie alleen in de New York flagshipstore verkocht.

Sorel begon ooit met een praktische winterlaars voor mannen maar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een heus modemerk dat via luxe modesites als Net-a-porter en MyTheresa verkocht wordt. Inmiddels bestaat het klantenbestand van het merk voor 70 procent uit vrouwen. Het bedrijf boekte in de eerste helft van 2015 een omzetstijging van 11 procent naar 17,7 miljoen dollar (15,8 miljoen euro).

De nieuwe jassenlijn bestaat uit parka's en jasjes voor zowel heren als dames. Het lijkt in veel opzichten op de laarzen van het merk, met zware gespen en stiksels in een zigzagpatroon zoals dat op de zool van de schoenen. Onder de kleuren vindt men bruin, olijfgroen en donkergrijs. Iedere jas is gevuld met ganzendons voor extra warmte, aldus Sorel. Prijzen variëren van 875 tot 925 dollar (780 tot 825 euro).

Het is niet bekend of het merk de jassencollectie ook in andere landen wil lanceren. Vooralsnog is het alleen nog via de New Yorkse winkel en de Amerikaanse en Canadese site verkrijgbaar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN