Speedo Noord- Amerika vestigt de aandacht tegenwoordig ook op het droge en lanceert deze winter voor het eerst actieve sportkleding voor athleten die meedoen aan de Olympische Spelen in Turijn. De diversificatie van het sportieve badmodemerk is een van een aantal initiatieven van voorzitter Sheree Waterson. ”Wij halen Speedo uit het water het land op”, zei Waterson in een gesprek met Women's Wear Daily. Speedo Noord- Amerika, een onderdeel van de Warnaco Swim Group, is van plan meer aandacht te besteden aan meer modieuze producten in zijn nieuwe actieve kleding lijn en wil ook de accessoiredivisie uitbreiden, met namen schoenen. Voorts zal het bedrijf ook meer modieuze looks toevoegen aan de bestaande badmodecollectie en zal het nieuwe technologieën toepassen. Vorig jaar boekte Speedo Noord- Amerika een groothandelomzet van ongeveer $250 miljoen (€ 210 miljoen) en een wereldwijde retailomzet van ruim $1 miljard. The merk is Amerika's grootste athletische badmodemerk met een marktaandeel van ongeveer 50 procent. Nike staat op de tweede plaats met een aandeel van 17 procent.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN