Na verbazend veel modellen met tatoeages bij de zomermodeshows te hebben gespot zijn ook sporters steeds vaker gemerkt. Sportmannen worden betaald voor het dragen van een nep-exemplaar: plaktatoos lijken goede eyecatchers, zeer geschikt voor de naam of website van een sponsor. De gesponsorde plaktatoeage die volleyballer Go Urano zondag op zijn been had, kan een nieuwe trend worden, stond deze week in het Algemeen Dagblad. In Amerika, waar dit fenomeen al meer is ingeburgerd, zijn de nodige maatregelingen getroffen want televisiekijkers hadden kritiek op de levende reclamezuilen. Voor zwemmers en basketballers is het verboden reclame op het blote lijf te dragen, boksers mogen wel met sponsornamen op hun huid sporten. Nieuw zijn de sponsortatoes niet, in 2000 nam verspringster Sharon Jaklofsky voor Nederland aan de Olympische Spelen deel met een Reebok-logo op haar bovenarm. Andere sportsters volgden en de internationale atletiekfederatie verbood de sponsoring op het lichaam. Bij een aantal sporten staat niets in de reglementen dat zulke reclameuitingen verbiedt.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN