• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Sportmerken focussen op jeugd

Sportmerken focussen op jeugd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sportmerken trachten met uitgekiende reclamecampagnes de jeugd aan zich te binden, omdat jongeren een lucratieve doelgroep vormen voor merken, zoals Nike, Puma en Adidas. Dat staat te lezen in het Algemeen Dagblad. Aangezien jongeren nu eenmaal meer bij sport betrokken zijn dan ouderen, is het van belang dat zij het belangrijkste mikpunt zijn, aldus marketing-directeur van Nike, Pierre-Laurent Baudey in de krant.

Daarnaast zijn jongeren trendsetters. Op het moment dat zij iets gaan dragen, zullen anderen volgen. Nike zorgt er dan ook voor dat zij zich specifiek richten op jongeren. Het imago dient jong te blijven en een merk zoals Nike wil zich niet associeren met 40-plussers.

Merken hopen de jongeren jong aan zich te binden. Merkentrouw wordt al op vroege leeftijd gekweekt en wie eenmaal gekozen heeft voor een bepaald merk, komt hier niet snel meer van terug.

Adidas speelt in op de huidige retro-trend. Daarbij wordt gebruik gemaakt van oude Adidas-ontwerpen. Ook Puma is tegenwoordig een hip sportmerk. Het bedrijf heeft trendy sneaker en kleding in retrostijl waar de jeugd massaal voor valt. Jongeren van 6 tot 24 jaar hebben op jaarbasis bijna 13 miljard euro te besteden.

SPORT