• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • SRS breidt dienstenpakket uit met laatste technologieën

SRS breidt dienstenpakket uit met laatste technologieën

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Naast het vorig jaar geïntroduceerde StoreInfo heeft SRS nu ook een zeer betaalbare kassaoplossing onder de naam StorePos gelanceerd. Hierbij heeft SRS gekozen voor een zeer modern maar betaalbaar systeem waarbij rekening is gehouden met toekomstige wensen en mogelijkheden. Een voorbeeld daarvan is het LCD klantendisplay welke SRS tijdens het Fashion United Event met veel succes demonstreerde. Naast de mogelijkheid van artikelinformatie kan deze display voor diverse promotionele doeleinden gebruikt worden. “Een klantendisplay heeft veel meer attentiewaarde dan een groot LCD scherm aan de wand” volgens Willem Koster, directeur van SRS. “Een klantendisplay zit op ooghoogte en een klant houdt graag zijn omgeving in de gaten. De mogelijkheden zijn onbeperkt, tijdens de beurs kwam iemand met het idee om de presentatie afhankelijk te maken van het gescande artikel. Zo kan je bijvoorbeeld informatie geven over ‘bijverkoop artikelen’ zoals onderhoudsartikelen etc. Daarnaast zou je ook advertentieruimte kunnen verhuren”.

Tevens wordt er gekeken naar andere mogelijkheden die een internetverbinding in de winkel kunnen bieden. “Wij zijn o.a. in gesprek met PinLinQ. Zij kunnen tegen een zeer concurrerend tarief de pinafhandeling regelen waarbij het tevens mogelijk is om de Pin apparatuur te huren. Daarnaast kijken wij ook naar de mogelijkheid van telefoneren via internet en andere toepassingen zoals Muziekdistributie, Videodistributie, Webcam t.b.v. beveiliging etc.”.

StoreInfo is nu klaar voor bedrijven met 1 tot 10 filialen maar zal binnenkort ook geschikt zijn voor de grotere filiaalketens. “Over een aantal jaren betaalt niemand meer voor een centrale applicatie maar maken we allemaal gebruik van applicaties zoals StoreInfo en betaalt men alleen nog maar voor de dataopslag. Kosten voor bijvoorbeeld softwaredistributie behoren daarmee tot het verleden en dat zal ongetwijfeld in de end-user prijs tot uiting komen. Internet is een groeimarkt en om deze groei op termijn te kunnen realiseren hebben wij besloten om per 1 mei naar Almere te verhuizen. De infrastructuur ligt er al, het is gewoon een kwestie van aansluiten”.

Op zijn praatstoel wil Willem Koster nog wel wat dingen kwijt. Zo vindt hij o.a. dat men te vaak naar de traditionele leveranciers kijkt in plaats van naar innovatieve bedrijven zoals SRS. Alhoewel SRS van oudsher een toepassing levert voor multi filiaalbedrijven heeft SRS besloten om naast hun producten een ASP oplossing (www.storeinfo.nl) te maken voor de kleinere ondernemingen met als doelstelling automatisering betaalbaar te maken voor iedereen. “Iedereen wil nu ketens automatiseren en vergeet in welk marktsegment men nu juist ervaring en kennis heeft opgebouwd. Als kleine onderneming die jaarlijks onderhoudspenningen betaalt lijkt het ons zeer frustrerend als je ziet dat voor dat geld, producten ontwikkeld worden die uiteindelijk niet eens voor je eigen doelgroep geschikt worden gemaakt. Ik vraag mij soms wel eens af hoe lang men dit nog accepteert” aldus Willem Koster.

SRS